måndag 19 november 2007

Nya "sova hela natten" grejen är...

... sova hela dagen. Det är vad Nelly gör idag, hon sover hela dagen....

Vi vaknade och gick upp som vanligt vid 9-t. Jag ammade och åt frukost. Sen somnade Nelly ungefär kl 11. Helt ok. Jag fick pratat med lite vänner och duschat och så. Nelly vaknade vid 13.30-t. Ammade och vi myste lite. Sen mer mat vid 15-t och sen sova.... hon somnade medan jag klädde på henne ytterkläderna. Då måste man vara supertrött! Kommer hon sova i natt kan man fråga sig? Ja, antagligen för det har hon gjort alla andra gånger hon har sovit så här. Det är skönt att hon sover ordentligt, tänker på alla småbarnföräldrar som inte får sova. Men det är ju samtidigt lite trist för mig som vill gosa och mysa med henne. Och samtidigt känner jag ett "krav" på mig att vara effektiv och utnyttja tiden... hmm.. svår balans det där. Visst jag kan fixa och dona lite med hemmet, men jag kan också passa på att vila lite, sov dåligt i natt, eller bara vara jag.

Så vad göra??? Jo jag har planterat om två orkidéer jag fått av farmor, jag passar på att skriva detta, jag har varit och handlat lite mat till kvällen. Jag har umgåtts med mina vänner på telefon... Dåligt samvete? Inte ett dugg!


På bilden kan man se ett improviserat babygym a la Helen.

Inga kommentarer: