fredag 30 november 2007

Goda nyheter

Idag fick jag ett sms med supergoda nyheter. Alltid roligt när det händer något bra. En god vän är gravid med en liten pojk som väntas i maj. Är verkligen glad för deras skull att allt ser bra ut och jag hoppas även att kvinnan i fråga får fortsätta må bra.

Goda såsen ska vi laga idag så det blir mycket gott på en dag. Champinjonsås med portvin blir smaskens på fredagskvällen. Klyftpotatis kan jag nog tänka mig äta till och kanske en bit kött eller så.

Goda blev också mina halvt improviserade chokladmuffins. Improvisationen bestod i att jag la till lite vaniljsocker, kakao och riven mörk choklad istället för blåbär som receptet påbjöd. Och sen gräddade jag inte dem i små formar, utan i vanliga bullformar som jag lagt på min muffinsplåt. De blev riktigt fina! Är lite sugen på att baka lussebullar i morgon, Gertrud och Sven-Göran (Nellys farmor och farfar) kommer på besök. Lussebullar är ju supergott!

I helgen lär nya digitalboxen och HD-tv boxen vi beställt installeras. Iom att vi har en HD-ready tv ska HD-tv boxen ge oss "riktig" HD-tv. Ska tydligen vara fantastisk bild. Vi får testa helt enkelt. Hela paketet vi köpt är i samma prisklass som vårt bredband. I paketet ingår också telefoni och bredband. Får hoppas det är prisvärt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att E får en tvåa (jag menar inte en lägenhet).

HD-tv är nog toppen även om inte så många sändningar är i HD än. Skaffa en Playstation 3 också så kan spela spel i HD och se på Blue-Ray-filmer till priset av en vanlig BR-spelare.

2009 kommer Volvo med HD-radio i sina bilar... Börja spara.