söndag 11 november 2007

Florsocker

Det ser ut som någon har silat florsocker över Svedala. Vad kan det vara? Är det socker... det verkar konstigt. Mjöl då? Också konstigt. Får gå ut och känna på det. Vad är detta? Det är kallt och smälter när det blir varmt... Ah.. Kan det vara regn i fast form.. jo det känner jag igen. Men vad heter det nu igen.. Jo jag har det på tungan.. SNÖ! I november, två dagar i rad. Suck! Är det inte regnrekord i juli så är det snö i november. Är det inte april som ska bjuda på meterologiska överraskningar? Jaja.. jag kan leva med snö bara solen skiner samtidigt och det har den ju gjort idag.

Hålen som Martin borrade blev jättebra och skåpen från IKEA sitter uppe och resultatet är precis som vi ville ha det. Sladden till ADSL modemet har vi gömt under listen mellan klinkergolvet och parketten. Och modem och router ligger i söndersågade skåpet. Superbra. Mycket lättare att städa och mindre grejer för nyfikna barn att pilla på.

Erica och Stefan har precis varit här på lite fika och soppa. Alltid kul med besök och de är ju så goa mot Nelly. Stefan hade tydligen Nelly abstinens.. Tänk att någon som inte en har blodsband till henne kan få abstinens. Då måste hon var riktigt söt och mysig.

Har kommit i kontakt med gamla klasskompisar från gymnasiet och vi pratar om att gå på Barnvagnsbion på onsdag. Jag tänker nog gå oavsett. Det är ju kul att gå på bio. :) Och barnvagnsbio är ju så smidigt, Nelly kan ju vara med och göra lite vad hon känner för medan jag tittar på en bra film.

Inga kommentarer: