onsdag 7 november 2007

Logik?

Åt frukost lite sent idag, men så blir det när man har smått har jag förstått, runt 10 eller så. Tre knäckemackor, två skivor rostat bröd och en kopp tea. Nu till problematiken... Varför har jag varit hungrig i 1½h? Finns ingen som helst logik i det.. Eller så måste jag helt enkelt äta mer och oftare...

Och tröttheten. Sov ganska gott i natt, somnade väl vid 23.30-t när Nelly somnat. Gick upp vid 9.30... Det är fler timmat än rekommenderat och jag gick bara upp två gånger i natt för att amma Nelly. Varför är jag då så trött? Kan det hänga ihop med hungern? Troligen. Eller att hon äter massor just nu, och inte sover middag mer än 30 minuter. (Hon kommer säkert sova som en stock när vi ska på läkarbesöket på BVC idag kl 14.)

Jag saknar logiken, och systematiken. Varför kan det inte finnas klara mallar man får välja när man ingår föräldraskap. Jag skulle gärna valt "barn som sover mellan 18 och 06" och "mamma får äta på regelbundna tider" samt "alltid välfyllt kylskåp med hälsosamma råvaror". Men å andra sidan fick jag "söt bebis som inte har haft kolik" och "ler och myser gärna på kvällen med pappa och mamma" och "kan somna av mig själv i sängen med hjälp av tummen". Synd att klaga.

Nu ska jag micra pizzaresterna från igår. Ciao!

Inga kommentarer: