onsdag 19 mars 2008

Vilken dag av kökshaverier

Dagen börjar med en natt av dålig sömn från min sida. Vet inte varför men jag hade svårt att komma till ro och sen sova djupt. Nelly vaknade till några gånger under natten med men det är vardagsmat.

Sen fortlöper dagen som vanligt, Nelly kissar när hon ligger på skötbordet och ska saneras från en kladdig bajsblöja. Härligt med kroppsvätskor.

När jag senare på eftermiddagen ska ta mig en skål fil så ser jag att det är en massa kladd på hyllan i kylskåpsdörren, och överallt i kylen när jag tittar vidare. Shit. 2-liters josens lock var inte påskruvat ordentligt. Jaja.. bara att börja sanera. Ok.. då ser jag att det är jos under skyddsplasten som ligger för att förhindra vattenskador på golvet. Hur får jag bort dem tro, de är ju klistrade på golvet för att ligga stilla när kyl och frys flyttas. Jaha... Snabbt tassar jag bort till grannen som jag vet brukar vara hemma. Han hjälper mig dra ut även frysen. Mer jos där. Suck! Hela köket är nu fullt av kylskåpsinredning, potatis, plastunderläggsmattor och jos. Plus att kyl och frys står ute i köket för att golvet ska få en chans att torka upp innan jag lägger dit golvskyddet.

Men solen som torkar upp en regnig dag finns och dök upp i form av min andra goda granne. Hon ringde på och frågade om jag ville komma in på en fika om en timma eller så. JAAAAAA! svarade jag då. Åh vilken ängel hon är! Hon frågade också om jag ville ha färska frallor, och det vill jag ju inte tacka nej till om det bjuds. Snälla grannen!

Nelly är annars jättefin idag i sin taxdress som hon fick av hennes farbror och faster i julklapp. En beige bodysuit med bruna taxar och turkos kantband. Superläcker och säkert jätteskön.

Nu ska jag diska kylskåpsinredning och strunta att gå ut idag. Jag vill, orkar och är helt enkelt inte sugen, just nu.

Inga kommentarer: