fredag 14 mars 2008

Roliga nyheter från Stockholm

Min kusin har gift sig med sin pojkvän/fästman/sambo sen flera år. Superroligt! Var inte där, har inte sett några bilder (men känner fotografen), men jag har blivit bjuden att fira med dem. Får se om det går att lösa.

Har även fått se fina 3D ultraljusbilder på min gravida kompis bebiskille som hon har i magen. Kul! Såg jättefin ut. Valde ju själv att inte få någon ansiktsbild av Nelly när jag var gravid. Ville vänta, men när jag kom hem och berättade för Martin så lät det på honom som om han velat se en sådan bild. Nåja, kanske blir tillfälle fler gånger, vem vet?

Flyg och hotell är bokat. Vi flyger till Stockholm i samband med storebors 33-års dag. Jag hoppas verkligen han inte vill hålla sin ålder hemlig, men han är ju inte så gammal och heller inte kvinna så han får stå ut med att jag "outar" hans ålder. Det ska bli roligt att se storstaden igen. Och skönt att bo på hotell. Jämförde hotellpriser med vandrarhems priser och motsvarande standard. Hotell blev billigast, tål att tänkas på nästan gång vi ska ut och resa. I alla fall, vi åker upp 5 juni och hem igen 8 juni. En kort visit men så får det bli. Får hoppas jag hinner träffa ovanstående personer, kusinen och kompis med lillkillen. Han kommer troligen vara lika gammal då som när jag träffade hans storasyster första gången.

-------------------
Jag har lite dåligt samvete för att jag lägger ut så få bilder här. Men det är som med allt annat, det hinns inte med. Eller rättare sagt, det prioriteras inte. Men jag fotograferar mycket ändå. Bilderna hamnar på min Hårddisk och jag tittar på dem när jag lägger in dem. Jag vill ju gärna visa fina bilder och det finns massor så jag får ta mig tid att ordna med det någon dag.

I morgon ska jag ut på stan med en kompis, dags att försöka hitta en födelsedagspresent till kära sambon. Han fyller på påskdagen så det ska bli kul att se om det finns något i butikerna som inte är gult, fluffigt och klätt med fjädrar. Men jag tror han kan uppskatta en kyckling i porslin eller något motsvarande, framförallt om jag låter bli att köpa det. Inte riktigt hans grej det där. Jag har sett något som jag tror kan bli bra och finns inte det att få har jag lite backup idéer.

Inga kommentarer: