måndag 10 mars 2008

Plask och skvätt

Kursen har jag hoppat av. Det hinns inte med. Kursavhoppet trodde jag skulle leda till mer tid att blogga. Ha, där fick jag. Hinner inte mycket av det jag planerar att göra. Tur att huset inte är gammalt och riskerar att falla ihop.

Idag har Nelly och jag varit på Babysim i Oxie. Det var nog kalas. Hon fick plaska och skvätta på alla utan att någon blev irriterad. Jag tyckte också det var roligt att träffa andra barn och vuxna samt att bada. Badhuset var som att vara utomlands. Väl uppvärmt och vattnet runt 32 grader. Lyx!

Efter badet ammade jag en trött Nelly som somnade som en stock. Även jag är trött idag. Det tar på krafterna att bada. Men det är ju så roligt.

Annars har vi mest busat, umgåtts med vänner och bara varit. Härligt. På onsdag är det läkarkontroll på BVC. Det ska nog gå bra. Nelly snackar, rullar runt från rygg till mage, använder båda händerna och tittar efter leksaker som hon tappar. Allt som man i alla fall ska vara på väg att göra när man är 6 månader. Sitter fint i barnstolen gör hon också.

Inga kommentarer: