lördag 29 mars 2008

Efter påsk

I tisdags vaknade jag med ont i halsen. Fy, tänkte jag, men jag vet att det oftast inte brukar vara så farligt. Men det var värre. Jag har haft tokont i halsen sedan dess och nu de senaste dagarna lite feber.

Igår spenderade jag nästan fyra timmar på jourläkarcentralen i Trelleborg för att ta reda på om jag hade fått halsfluss eller inte. Det hade jag inte. Det är ett virus (som vanligt kan jag nästan säga). Och i och med att det är ett illasinnat virus hjälper ingen penicillin utan det är bara att härda ut och vänta. Läkaren var så vänlig och meddelade att det kan komma att bli ännu värre med snuva och hosta också innan jag blir frisk. Härligt besked efter många timmars väntade.

Halsont har jag haft förr men det var länge sedan det var såhär illa. Lite hals- och värktabletter får hjälpa mig härda ut tills jag blir frisk.

Inga kommentarer: