söndag 16 mars 2008

Igår

Igår åkte jag och Nelly tåget till Malmö och där mötte vi enligt planerna min goda väninna och fd kollega. Vi tog en tur på stan, en lång fika och sen lite mer shopping. Åh vad det är roligt att träffa min goda vän. Hon är så klok och så bra på många sätt. Och Nelly och hon kommer väldigt bra överens Nelly skrattade och log hela tiden efter fikan, mycket beroende på alla leenden och all uppmärksamhet hon fick av min väninna. Härligt att se deras samspel.

Ja, Nelly är oftast (nästan alltid) en liten lyxbebis. Hon sover bra med bara ett nattmål, hon gnäller, skriker och gråter i princip nästan aldrig. Nelly ligger och sitter mest och leker med sina färgglada leksaker, mjuka skallror och små mjuka djur, skrattar, gungar och ler.

Visst, vanlig mat är inte favoriten framför bröstet, men det ska det bli ändring på. Nu ska jag dra ner lite på amningen och se till att det blir mer riktig mat i hennes mage. Hon är ju så pass stor nu att vanlig mat behövs, järnreserverna i hennes kropp behöver fyllas på igen och vanlig mat är receptet. Gröt på förmiddagen har vi kört ganska länge och än längre med lite puré på kvällen. Vissa dagar äter hon lätt en helt portion och andra dagar betydligt mindre. Nåja. Nu ska min vilja och envishet fram, jag ska dra ner på amningen. Men hur gör jag lättast. Nu är det dags att kontakta erfarna mammor som har gått igenom processen som säkert är enklare än vad den är i min skalle. Ge mig telefonen!

Inga kommentarer: