måndag 28 april 2008

Veckan som gått

I veckan som gått har Nelly besökt våra arbetsgivare. Först följde Nelly med mig till mitt möte med min chef. Mycket trevligt. Hon skötte sig nästan exemplariskt. Hon var vaken men ville leka lite med sina medhavda leksaker och min chef ordnade med en banan till mellanmål åt Nelly. Tack så mycket! Min chef är gravid så det blev lite prat som graviditet, förlossning och livet efter graviditeten. Jag hoppas jag inte skrämde henne. Men jag är nöjd med mötet och det vi pratade om.

Andra anhalten var Martins jobb. Hans kontor ligger i Dockan området, där Kockumskranen stod tidigare. Vädret var strålande sol om än lite blåsigt så mackorna jag hade med mig åt vi på en bänk vid kajen. Härligt! Sen fick Martin stolt visa upp sin dotter för sina kollegor. Hon gjorde nog gott intryck på dem.

Hemma har vi fixat en del i trädgården. Vi har rensat ogräs i rabatterna och lagt ut täckbark i rabatten på gaveln mot lekplatsen. Ser supersnyggt ut. I lördagsmorse byggde Martin en spalje av armeringsjärn som han fäste på staketet med öglor Blev precis som vi tänkt oss och igår köpte vi en klematis och en vildkaprifol som ska klättra på staketet. Får hoppas växterna tar sig och förstår att de ska klättra.

Klematisen som höll på att dö förra sommaren pg en översvämmad kruka har tagit sig ordentligt. Skotten har redan börjat nå upp till spaljen vi har på förrådsväggen. Nu får vi bara hoppas att den blommar också och att krukan inte översvämmas i år igen.

Inga kommentarer: