onsdag 23 april 2008

Flitig som en myra

Har sett några intressanta jobb som passar mig bra. Det är bara att söka, men jag har helt glömt bort, eller förträngt, att det inte går att skriva en ansökan på en kvart. Det tar tid, det ska redigeras och gärna läsas av andra innan den går iväg till arbetsgivaren. Men men, vi får se var det landar.

Nelly har bara pang bom gått från att vara ett litet spädbarn till att vara en hel liten person, ett barn. Hon är liten och nätt men ganska lång, fortfarande. Sitta själv kan hon inte ännu och inte heller har hon fått några tänder. Det är mycket annat som gör att jag upplever hennes förändring. Hon är medveten om så mycket och väldigt nyfiken. Hon smakar på allt och vill dra i allt som kommer för henne, om det så är farmors krukväxter, mormors scarves eller mitt hår.

Hon leker gärna ensam med sina ringar och klossar. Och får hon tag i en bok så bläddrar hon bland sidorna och småpratar med bilderna. Att ligga på filten och förflytta sig genom att rulla och vrida sig åt olika håll fungerar hyfsat men jag märker att hon börjar bli lite frustrerad för att hon inte kan krypa. Sitta själv kan hon ännu inte heller men det är på gång.

Gåstolen hemma hos farmor och farfar har hon i helgen fått nys på hur hon ska förflytta sig i. Mycket roligt att se. Därifrån har hon även god utsikt över katten Katten och hunden Klara. Klara och Nelly går för övrigt bättre och bättre ihop. Mycket glädjande att se.

Nu ska utemöblerna trollas fram från under presseningen. Undrar hur mycket jobb det är med att få teaken fin igen. Nåja, det blir fint när det är klart.

Inga kommentarer: