tisdag 28 augusti 2007

Kontroller kontroller och åter kontroller

Jag ska inte klaga, jag blir mycket väl omhändertagen på KK på UMAS. Allt är bra med mig och Kotten och det är skönt. Men är det verkligen nödvändigt med kontroller var och varannan dag? Men om det nu inte skulle vara helt ok så hade jag nog inte tänkt som jag gör.

Mår prima, lite trött idag. Gick upp tidigt för att ta bussen till Malmö. Men i o m att jag inte jobbar utan bara är hemma och skrotar så är det inget problem. Förrutom att jag ser så risig ut när jag är trött. Men det lär bli än värre ett par månader framöver...

Kotten mår också bra, och blodflödeskontrollen visade ingen skillnad från i torsdags. Skönt. Under CTG't (EKG fast på magen) så somnade Kotten som vanligt, och det är egentligen inget problem, förrutom då att hjärtfrekvensen inte riktigt visar det de vill se. Så Barnmorskan kallade på läkaren som skakade bebisen lite i magen, och då blev det fart, sparkar och finfina hjärtslagskurvor.

Ny kontroll igen på torsdag om bebisen inte kommit då. Kommer få prata med läkaren igen då. Bra.

------

Sitter och väntar på att PersiennExperten ska komma och montera våra lamellgardiner som vi beställt. Passar bra då det är soligt och fint ute idag. Det är inte gratis med lamellgardiner men å andra sidan är det en snygg lösning som är svår att få till på egen hand, och vanliga längder vill jag inte ha högst upp i huset.

Over and out.

Inga kommentarer: