tisdag 28 augusti 2007

Fest!

I lördags var vi bjudna på fest av Martins jobb, Skanska. Alltid trevligt! Vi tog beslutet att gå i sista stund, jag kände att jag var pigg nog.


Klädvalet för min del gick väldigt fort då bara klänningen passar och jag ville inte gå i slitna mammabyxor. Jättemagen fick plats i klänningen.

Martin var snyggast på stället (som vanligt!). :)

På festen var det vinprovning till förrätten. "Ska du lukta på glöggen min son..." (citat Carl-Bertil Johnssons Julafton) var lite min grej. Även om jag bara luktade på vinerna så fick jag en känsla av hur det kunde smaka. Och jag lyssnade med stora öron. Sött vin till sötare mat (gåslever) torrare vin till kallrökt lax och sen till kött beror vinvalet mycket på hur köttet är tillagat och då även tillbehören. Tänk så sugen jag blev på att smaka på vinerna... Kranvatten ÄR gott!

1 kommentar:

Annika Rehn sa...

Kotten blir nog värsta partypinglan! Rör sig på fest som fisken i vattnet!
/Ögonvittne