torsdag 30 augusti 2007

Kontroller idag igen

Idag spenderades förmiddagen på KK på UMAS. Kottens hälsa skulle kontrolleras och allt var bra. Jätteskönt. Mycket trevlig personal som tar väl hand om mig när jag kommer dit. Lite rörigt i lokalerna de bygger om, men de nya är fina och ger ett lugnande intryck.

Ska på nästa besök först nästa vecka då jag är 42+0, alltså två veckor över beräknat datum. Då ska vi få träffa en förlossningsläkare och prata vidare om eventuell igångsättning eller snitt. Men helst vill både de och jag att Kotten ska komma ut naturligt. Kotten är stark och mår bra så det ska väl inte vara så svårt för kroppen att komma igång.

Har mer förvärkar idag, känns lite som mensvärk. Kan jag leva med. Har även lätta sammadragningar som gör att magen blir stenhård. Men känner inga smärtor eller av något som kan liknas vid det jag tror är värkar.

Sömnen i natt kunde varit bättre, kom inte till ro och när jag väl somnat så vaknade jag av att jag hade ont händerna (karpaltunnelsyndrom) och var det inte det så var det toalettbesöksdags. Suck! Det är alltid så när jag ska passa en tid nuförtiden... Men som tur är jag ju ledig och kan vila och ta det lugnt lite när jag vill.

Blev rekommenderad handledskenor av Barnmorskan på KK till händerna. Ska se om det finns handledsskydd bland Martins rollerblades grejer. Ofta viker man handlederna när man sover och det är det som gör att det börjar göra ont, vattnet jag har i kroppen fastnar liksom i händerna. Men sova med handledsskydd låter inte så trevligt. Men jag måste ju testa. Har förändrad känsel i höger långfinger och hela den handen känns konstig. Vänster är inte alls lika illa.

-----

Hallonmuffins, vad sägs om det? Ska jag testa att baka en laddning? Har ju inte så mycket annat att göra idag, och Martin ska ju ändå repa med "Gubbarna" idag. En tv-kväll allena med goda hembakade bakverk låter väl inte så illa. (Kotten! Du får stanna i magen i kväll, ok?)

Inga kommentarer: