tisdag 8 mars 2011

Nostalgi

Läste lite gamla inlägg här på bloggen. Ville ta reda på hur Nelly var när hon var 5 månader. Jag har glömt de små detaljerna. Roligt att se att barnen är så lika. De gör samma saker vid samma tid.

Men en sak skiljer. Läste detta och insåg att mitt minne stämde. Siri sover inte alls lika bra som Nelly gjorde. De senaste nätterna har jag fått amma var annan timma. Det sliter lite på både hälsa och humör. (Utseendet ska vi inte ens prata om, jag får nog acceptera de mörka ringarna under ögonen... Eller testa Touche Eclat från YSL.) Jag vet att det kommer bli bättre men det hjälper inte så mycket när jag är trött på att behöva gå upp 3-4 ggr per natt. Ibland har jag med henne i sängen för att slippa gå upp, men sängen är för smal och ingen av oss sover bra då.

Nåväl, det är inte samma barn. Det ser jag inte minst när det är vägning på BVC. Siri har mer hull och har inte som Nelly gjorde vid denna perioden, tappat en viktkurva. Hon är min lilla mjuka smårunda bebis. Härligt att se. Storasyster hade inte många gram att ta av på kroppen.

Många av Nellys förskolekompisar och även våra grannar har varit mycket sjuka och haft jobbiga förkylningar. Där får jag vara tacksam för det har vi undsluppit hittills. Skönt. Ingen kräkis, bara lite förkylning i julas och lite hosta hos Siri för ungefär en månad sedan.

Idag efterförskolan är det lekdags på stora lekplatsen med Nellys dagiskompis M och henne lillebror H. Kul. Vi var där igår med. Roligt att se barnen leka loss lite. Idag ska jag ta på mig varmare skor så att det inte behöver vara för att mamma fryser som vi måste gå hem.

Inga kommentarer: