måndag 11 april 2011

Intressekonflikt

Att dela med sig av Siris nya kunskaper eller sy? Hmmm.. Har äntligen kommit iväg till Stoff och Stil och handlat lite tyg.
Nåja.

Siri har börjat röra sig massor på golvet nu sedan hon lärde sig rulla runt i mitten av mars. Nu lägger jag henne i babygymmet och ett par sekunder senare ligger hon på golvet istället eller i hörnet, gärna tuggandes på en matta eller en pappersbit. Härligt med lite utveckling, men att det ska gå så snabbt, det var jag inte beredd på.

Mat har lillan också börjat äta, gröt, välling och barnmat med mer än två ingredienser. Mycket bra. Välling på kvällen istället för amning för att vi ska kunna bytas av har vi också infört.

Igår flyttade vi ut spjälsängen från vårt rum i hopp om att få bättre sömn kvalitet, men jag drabbades av separationsångest och kunde inte sova. Sen vaknade Siri till och jag fick gå upp och stoppa om henne. Två gånger i natt har hon ätit (allt är bättre än varannan timma). Så min sömnkvalitet har inte förbättrats, men jag får ju tänka långsiktigt. Kanske det blir bättre redan i natt...


Inga kommentarer: