måndag 4 februari 2008

Full fart


Nelly blir idag fem månader. Jisses vad tiden går fort. Härligt!


Det är full fart på Nelly nu. Hon gungar rejält i sittern och hon börjar protestera tydligt om hon saknar något, en leksak eller uppmärksamhet. Det är bra att hon börjat säga till om vad hon vill, mindre kul de tillfällen jag inte förstår vad hon menar. Inte alltid lätt att skilja på ljudet för trött och hungrig. Men jag lär mig mer varje dag.


Fötterna leker hon med sedan i jul, och leksaker greppar hon med händerna, hon sträcker sig efter det som verkar roligt; fjärrkontrollen, telefonen och te/kaffemuggar. Säkert utvecklingsmässigt rätt.


I morgon är det BVC besök och andra vaccinationssprutan ska tas. Får hoppas att det går lika bra som sist; varken jag eller Nelly märkte att hon fick en spruta.

--------------------------------------------------------

Var ute och tittade lite på en större bil igår. Oj vad vi ändrade oss på plats. Först var vi på Mazda och tittade på Mazda 6 som de säljer ut för att få plats med de nya. Snygg och praktisk bil, men interiören var väl inte riktigt så fin som jag väntat mig. Så vi gick till bilfirman brevid och tittade på en Ford Mondeo... Tja.. barnvagnen kommer ju få plats om vi köper en sådan. Vilken jättebil! Och tillganska vettiga priser faktiskt. Vi provkörde en bil från 2004 med en V6 motor. Visst var det riv i den men inte så pass mycket som jag förväntat mig, och framförallt inte där det behövdes, vid omkörningar. Så den blir det nog inte. Dessutom drar den motorn grymt mycket bensin och det vill jag inte att bilen ska göra. Blir bättre med en mindre motor tror jag. Vi ska titta vidare på de bilar vi kan tänka oss, men nu har vi i alla fall lite mer koll på vad vi kan tänka oss än tidigare. Och fler bilar ska provköras, bland annat Saab 9-3 ochVW Passat om jag får som jag vill.


Har börjat på sjukgymnastik på Rehab Center här i Svedala. Har haft ont i axlarna sen Nelly föddes och före det med. Sjukgymnasten sa att jag troligen kunde dra upp en VW Golf ur diket med mina spänningar i vänster axel.

Behandligen består av stetchövningar, stryketräning och att han drar i mina spända muskler. Kommer ta ett par behandlingar innan det blir bättre. Men det var skönt att få styrketräna lite i fredags. Har inte kunnat träna sedan jag blev gravid. Och det är snart 15 månader sedan. Känndes grymt skönt men ack så svag jag är i axelmusklerna. Har alltid haft svårt för att träna dem - kanske en bidragande orsak till att jag har så ont och så mycket spänningar i axlarna.


I veckan ska jag försöka gå på BabyCafe med Nelly. Tror att hon träffa lite andra barn mer i hennes ålder. Hon är ju väldigt förtjust i sin egen spegelbild.

Inga kommentarer: