tisdag 8 juli 2008

Vad har hänt sedan sist

Soffan är uppe på plan 3. Matbord är hitfraktat från Dalby. Stolar är inköpta på Ilva. Hemmabion håller på i detta nu att bli installerad och sladdar drages. Hemmets förändring börjar bli klar, men det är lite till som ska fixas, men inget akut.

Annars har jag haft det ganska kul, när jag inte flyttat grejjer, målat hyllplan, lekt med Nelly, jagat Nelly. Till exempel har jag varit på hudvårdsproduktvisning. Produkter från MaryKay visades upp och jag fick testa. I love to testa! Naturligtvis köpte jag lite också. :) Tack till den trevliga värdinnan! Jag har också varit på bio med N. Vi såg Sex and the city och den var precis som jag hade väntat mig, full av humor, shopping och dyra vanor. :) Skönt att få drömma sig bort och se en fil med bara godis för ögonen. Mycket skratt och lite gråt (har blivit så lättrörd sen jag fick Nelly, är helt hopplös). Helt underbart att gå på bio! Tack för sällskapet!

Vi har varit på BVC, allt bra där. Igår var vi på Tirups örtagård och åt lunch med mitt fadderbarn, hennes storebror och deras mamma. Alltid kul att träffa dem!

Helgen har spenderats på hotell Svensson i Rörum. Där finns Nellys nyfunna lekkompis taxen Klara och även katten Katten som Nelly så gärna vill dra i pälsen. Aja baja! Poolen har vi badat i och det var skönt för lördagen blev jättevarm. Det åts god grillmat och massa annat gott. Tack svärmor för att du hjälpte oss tänka ut bra mat till Nelly.

I lördags gick jag och svärmor på suckarnas gång i Simrishamn. Loppis med andra ord. Vi var på jakt efter lite nyttigheter till Nelly och huset. Det inhandlades massor till en rimlig penning. En trehjuling, en Mickispis, en jätteburk med Duplo Lego, en klossplock låda, lite spel och säkert något annat som jag glömt. Mycket blev det och fyndade gjorde vi. Trehjulingen kostade 100kr och Mickispisen 20kr. Skönt med loppis som är loppis och inte antikaffär. Billigt ska det vara!

Inga kommentarer: