torsdag 17 juli 2008

Galet

Helt galet trött är vad jag är. Är jättetrött på kvällarna, härom kvällen kunde jag bara läsa prologen i Berlinerpopplarna. Slocknade direkt. Men icke sen att jag får sova gott. Vakar på natten av att jag tror att Nelly är borta, att hon ramlar ur vår säng, att hon är på väg ner för trappan (hemska tanke). Men när jag väl vaknat till tänker jag i en sekund innan jag inser att hon ligger tryggt och lugnt i sin spjälsäng tvärs över hallen. Varför? Har varit så ett tag, inte varje natt, men nästan. Ser ut som en zombie, mörka ringar under ögonen och lite lätt kass i humöret. Vill helst lägga mig och sova middag på dagarna, men gör inte det. Det finns alltid något som jag försöker passa på att göra när KrypMadam sover.

Någon som har tips på hur jag blir av med vaknandet, eller kan komma på någon bra förklaring till var det kan tänkas komma ifrån. Kan det ha att göra med att jag efter lite för lång tid helt slutat amma?

Inga kommentarer: