måndag 29 oktober 2007

När blir det en vana?

Gör 4 nätter i rad med bara en amning det till en vana? Jag hoppas på det. Inte för att jag är piggare utan för att det är lättare. Det gör att Nelly snart kan flytta till större säng (en spjälis) och eget rum. Och kommer hon få sin fars gamla egenskap att somna vid 18 och sen sova i 12timmar? Inte vet jag men jag hoppas.

Som det är nu somnar lilla sötisen vid 23-t och vi får lite tid att göra sådant vi vill göra. T ex träna eller sortera papper. Som det är nu måste vi hela tiden ha koll på henne om hon inte sover. Men jag vet att alla barn är olika och utvecklas i sin egen takt.

Helgen har spenderats på Österlen, och det var mycket trevligt. Det blev besök hos Martins farmor Anna-Lisa och hans mormor Gully var över på trädgårdstjänstgöring. Så nu har de bägge träffat sitt barnbarnsbarn. Anna-Lisa har sedan tidigare 2 flickor, Molly och Mira till barnbarnsbarn och Gully har 7 pojkar sen tidigar. Tyvärr vet jag inte vad alla nästkusiner (sysslingar/tremänningar) heter.

Inga kommentarer: