tisdag 9 oktober 2007

Shopping

Nelly visar upp sig i sin Springsteenbody. Jättefint!
---------

Idag var Nelly jag och Nellys morfar Leif på Burlöv Center och shoppade lite. Jag behövde lite nytt i garderoben, allt är gammalt och fult och passformen är lite sådär... Pappa behövde en ny kostym. Resultatet blev bra. Pappa hittade en kostym i rätt storlek. Superkrångligt med herrstorlekar i kostymer, bredd på kroppen, längd och en massa annat finns inbäddat i storlekarna. Men det fanns en kavaj och ett par byxor i rätt storlek och till ett pris som pappa kunde tänka sig betala.


Jag hittade ett par byxor, ett linne, en skjorta, en amingströja och en stickad tröja. Allt i den färgglada skalan svart och grått. Varför variera sig när man inte måste. :)


Det svarta temat beror även lite på att min farmor ska begravas på fredag och jag har lite kasst med kläder jag kan tänka mig hedra farmor i.

-------


Nelly kan nu lyfta på huvudet när hon ligger på magen. Det är inga långa stunder men hon protesterar inte längre och verkar tycka det är kul att se ett annat perspektiv av världen.


Hon har även hittat lite nya ljud som hon ibland låter ljuda. Lite joller kan vi nog kalla det. Martin och jag är mycket stolta över vår lilla prinsessa.

Inga kommentarer: