lördag 31 oktober 2009

Utan barn i Stockholm

Nelly är hos farmor och farfar på Österlen. Jag och maken är i Stockholm. En ovanlig ekvation. Men just nu känns det ganska bra. Men i morgon, när vi klivit av tåget och de hämtar oss i Hässleholm kommer det nog suga till rejält i magen efter lilltjejen.

Vad jag förstår så har hon det bra hos farmor och farfar, jag väntar mig inget annat. Och vi har det bra hos brorsan och goda vänner i Stockholm med omnejd.

Vi har varit på Söder hos E och hennes familj. God mat på mysig restaurang och sen goda drinkar på en skön bar på Götgatan. Vi har träffat P och hans familj och myst på fik på medborgarplatsen och hans dotter E hittade fina gula löv i parken mellan medborgarplatsen och Stockholm södra. Idag har vi gjort Vellingby. Brorsan blev lite rastlös när jag började prova skor. Han gillar teknikshopping men inte när syrran behöver nya skor. Lite fika i Vällingby och sen bilen till E och S nya lägenhet i Sumpan. Totalrenovering pågår men det kommer bli så bra när E och S är klara med kofoten och skruvdragaren.

Snart ska vi till Odenplan och se vad man kan få för mat där och även se var E och S har bott sen nyår. Jag har hört något om balkonger på takåsar och öppenspis. Men det kanske bara är rykten.

Inga kommentarer: