tisdag 13 oktober 2009

Det var det

Så ja. Nu har vi skrivit på kontrakten och är med hus. Känns lite verklighetsfrämmande för just nu är det inget hus, bara en halvklar bottenplatta med cellplast och plaströr till installationerna.

Men vi drömmer oss bort till vårt svartvita teglade hus i två plan. Färger och möblering kommer så smått på plats i drömmarna, men ovanvåningen är inte klar, färgmässigt.

Går i tankar på hur man gör allrummet optimalt mysigt och mörkt men inte murrigt. Lutar åt en trevlig tapet med svart botten och streck i lite olika färger, London från Borås tapeter. Det är tapeten som är tapetserad vid dörröppningen. Till den tapeten ser jag... men vänta nu. Jag måste ju få ha lite ideer för mig själv.

Men färger SKA det bli, om jag får bestämma. Färger så att man blir glad, men inte så mycket färger som det var i min gamla lägenhet i Lund. Där var det lite för mycket färger.

Inga kommentarer: