onsdag 18 juni 2008

Nu händer det saker

Ganska länge har jag och Martin väntat på att Nelly ska få tänder, sätta sig själv från magläge och vilja stå upp längre stunder.

Nu har det hänt lite. Idag efter middagen sa Martin att han kände något i lillans underkäke. Efter att få mutat mig till att få titta så ser jag att det inte längre är en tandlös hel sarg av tandkött. Det finns fortfarande inga tänder men jag såg att något är på väg upp. Förhoppningsvis visar sig tanden snart. Och vi hoppas lika mycket på att det kommer gå smärtfritt för henne. Har förstått att många barn kan bli ganska dåliga av att få tänder.

Nelly har också klurat ut hur hon ska sätta sig upp själv. Tidigare fick vi sätta henne på golvet och så satt hon där. Nu kan hon själv baxa upp sig om hon ligger på magen. Det ser jätteroligt ut och jag förstår att hon är glad över sin nyfunna kunskap. I morse när hon signalerade att hon var vaken genom att gråta så fann jag henne sittandes vid fotändan i sin säng. Stora ögon tittade på mig och sa "hur hamnade jag här" och "här vill inte jag var mera".

Idag medan jag var på stan med en god vän (tack för en trevlig dag A) så satt Martin på en pall och hade henne stående mellan hans ben som stöd. Såg jättehärligt ut och hon verkade gilla det, men det var inga långa stunder hon orkade stå. Så nu är det övning som gäller.

---------------------------------------------------
Som parentesen ovan berättar har jag idag gjort Malmö med en god vän. Jättetrevligt! Jag behövde kläder och hon göra lite ärenden. Första gången jag var borta från Nelly så länge på dagen. Jag tänkte nog mer på det än hon... Skönt med lite shopping och miljöombyte. Svedala har inte direkt det största utbudet av butiker, men här finns några pärlor, så därför är det skönt att ta tåget västerut ibland.

Bytet på stan blev inte så jättestort, Nelly fick som vanligt mest. Lite kläder i rosa, rött, vitt och gult. Blir jättefint att kombinera med det som redan finns hemma.

Inga kommentarer: