tisdag 24 juni 2008

När får jag sovmorgon?

När får jag sovmorgon är frågan jag ställer mig varje morgon. Jag vill ha sovmorgon, jag vill inte vakna kl 6 varje morgon. Jag går inte upp så dags men ändå, jag vill sova! Är konstant jättetrött och ser ungefär likadan ut också. Mörka ringar under ögonen och lite lätt blek och glåmig. Lancôme mascara hjälper inte längre.

Nelly kom igår på hur man får tag i en leksak som är en bit bort. Krypa dit fungerade. Nu har hon fått grepp på att hon kan, nu ska tekniken bara finjuseras och övas in.

Tanden har också tittat fram, den syns knappt men när vi får titta ser vi den taggiga tandytan och att det finns en tand brevid som också vill komma fram. När den ska igenom tandköttet hoppas vi inte att hon äter som hon gjort de senaste dagarna. Det var i stort sett bara välling som gällde och äta ärtor och brödbitar själv. Välling är ett bra livsmedel men vi vill att hon ska äta vanlig mat, men inte ens mixad barnmat gick ner under några dagar. Huvudsaken är att hon äter.
----------------

Vädret ute är verkligen förträffligt. Igår välte parasollen. Hur förstår vi inte rikligt men det var det som hände. När jag igår kväll tittade ut genom vardagsrumsfönstret såg jag en parasoll ligga där den inte skulle ligga, nerblåst på gräsmattan med toppen i en utav häckplantorna.

Nu är jag sugen på lite värmen och sol igen. Maj månad var jättefin och även början av juni, men nu börjar kroppen längta efter lite sol igen.

Inga kommentarer: