fredag 21 december 2007

Julstämning?


Har julstämningen infunnit sig, nja... Lite julsugen blir jag när jag slår in julklapparna i fint papper och samlar ihop dem i rätt högar. En hög till julen hos Nellys farmor och farfar och en hög till julen hos Nellys mormor. Ser lagom stora ut. Blir säkert jättebra!

Oj.. nu glömde jag bort vad jag skulle skriva. Blev avbruten av en tvättmaskin som skulle tömmas och tvätt som skulle hängas upp. Nu har jag fyllt en maskin till. Duktig hemmafru.

Nelly är på höjdarhumör idag. Hon sitter i babysitter, gungar och leker med en leksak, som kom på posten i veckan från en kompis till mig, och gör sina "pfrutt" ljud. Ser allmänt härligt ut.

Fick frågan av en väninna om jag fixat någon julmat... Heheh.. nä.. varför det? Julmat är inte direkt någon favorit. Äter inte gärna brun-, grön- eller rödkål. Och inte heller sylta och sådant. Men köttbullar, sill, revben och skinka äter jag. Men det vet jag att jag får lite av på julafton och även troligen hemma hos Mamma. Så därför behöver jag inte fixa det själv. Sill och köttbullar kan jag dessutom äta när som helst. Gärna till midsommar. :)

Inga kommentarer: