måndag 17 december 2007

Besiktning

Idag var dagen jag fruktade lite grand. Bilen skulle besiktigas. (Nytvättad och fin, Martin tog bort bajset igår med hjälp av svamp, bilschampo och varmt vatten, så det var inga problem med det yttre på bilen.) Tänk om något är jättefel med bilen och kostar massor med pengar att reparera, eller att den är i så dåligt skick att vi inte får ut något den dagen vi väljer att sälja.

Ute i god tid var jag på Valdemarsro, där den ena besiktningsstationen ligger, lite spänd. Vad ska de säga om bilen. Hade förberett mig så pass att jag direkt kunde visa var varningstriangeln var om de skulle fråga.

Snabbt som ögat gick det och bilen var superbra! Inga fel där inte. Skönt. Bilen är visserligen bara fem år gammal men den har gått nästan 10000mil. Det är en del på den tiden. Det enda som kommenterades var en liten gummigrej som ska hjälpa avgasröret sitta på plats. Inget som måste vara där, men som det kan vara värt att se till kommer dit. Får ordna det vid nästa servicetillfälle.

Ny bil.. jo.. är lite sugen på en Saab 9-3 SportCombi. Får se hur det blir med det bara. Kanske VW Passat är bättre? Men Saaben är så snygg!
----------------------------------------

Efter besiktningen, som gick fortare än jag trott, körde jag till IKEA för att köpa förvaringslåda till hallen. Regnkläder måste få ett hem. Vantar och mössor kan få bo i samma låda på sommaren också. Köpte två alternativ. Förvaringslådor har vi alltid nytta av. Ska bara se till att fylla dem med saker värda att spara på och inte en massa skräp.
-----------------------------------

Nelly är för övrigt världens goaste lilla bebis. Sover bra gör hon och är på gott humör nästan jämt.

Inga kommentarer: