måndag 30 november 2009

Första advent

Jag har under flera års tid inte haft någon julstämning. Julen har varit ett nödvändigt ont. Visst, julklappar har jag uppskattat men inte besluten - ska vi vara på julafton hos mamma eller pappa, eller ska vi ta halva dagen till var.

Det var inte roligt alls. Nu struntar jag i det. Pappa firar jag med och jag firar med mamma, men aldrig samtidigt, tyvärr.

I år har det hänt något med mig... Kan det var så att dottens kommentarer om tomtar, julklappar och julljus har tänt julen i mig. Julpynt är jag restriktiv med, men godsaker, som pepparkaor - det är gott det!

I går bakade hela familjen; Nelly, Martin, jag, svärmor, svärfar och taxen Klara pepparkakor.. Eller svärfar fotograferade, Martin fotograferade och passade ugnen och Klara städade golvet genom att slicka mjöl. Nelly lekte en hel del...

Här är resultatet!

Inga kommentarer: