tisdag 29 januari 2008

En snabb uppdatering

Har inte hunnit skriva här på ett tag. Har haft annat att pyssla med.

Nelly och jag har varit på öppna förskolan, både i Svedala och Malmö. Det har hon nog tyckt varit roligt. Jag har fått träffa andra vuxna och det är skönt att veta att det finns andra mammor och pappor.

Nelly har blivit ordentligt firad i helgen då vi haft namngivningsfest för henne. Så fina presenter hon fick, tack så mycket.

Nelly har även träffat min gamla barndomskompis och hennes två barn, där den yngsta är en månad yngre än Nelly. Samma skillnad mellan mig och hennes mamma. Kul!

Det har varit två omgångar med ruskig storm då vi inte velat gå ut. Det har också varit fina dagar som gjorda för lite längre promenader på vägarna ute mellan åkrarna i Aggarp.

I morgon kommer Nellys morfar för att vara barnvakt då jag ska till Sjukgymnasten och förhoppningsvis få lite massage.

Får inte glömma att jag börjat plugga igen. Rekrytering och urval av personal heter kursen. Smidigt med internetbaserade kurser. Ska bara se till att fullfölja kursen också.

Nellys smakportioner funkar bra, hon verkar gilla majs och potatis och allt annat gott som finns i de små burkarna. Är inte så ambitiös att jag orkar koka en morot och mixa den, ännu.

Några nätter i rad har Nelly somnat vid 21 (varje kväll) och sen inte vaknat på natten för att äta. Jätteskönt! 9-10 timmars sömn i rad är lyx, och jag känner att jag har det ganska bra med en dotter som sover ordentligt.

Inga kommentarer: