torsdag 3 januari 2008

BVC


Nelly blir större för varje dag som går. Visserligen brukar barn växa, men i detta fallet är det lite speciellt, det är ju min dotter. Hon är numera 64 cm lång och väger 5360g. Ingen tungviktare direkt. Men hon kommer säkert lägga på sig mer med tiden. Jag känner ingen vuxen som väger under 40kg.


I morgon blir Nelly fyra månader och det är vid den åldern vanlig mat kan introduceras. Bara ett livsmedel i taget och utan salt. Idag testade vi lite morotspure, så det blir det veckan ut. Funkade jättebra. Jag var beredd på att få torka av massor av morot, men det var inte så illa. Hon åt. Jag hade förväntat mig mycket spott och fräsande. Men inte då... Det var tydligen helt ok med första smakbitarna. Hon gillar skeden och inga specialtrix behövdes tas till.

Inga kommentarer: